Poplista

1
Zalia Diament
2
Switch Disco, Charlotte Haining, Felix I Found You
3
sanah Miłość jest ślepa

Co było grane?

00:13
Szymon Wydra & Carpe Diem Całe życie grasz
00:16
Kamil Bednarek Wojownik światła
00:20
Slade Merry Xmas Everybody

Polskie filmy walczą o Nagrodę Kulczyk Foundation. Dziesięć tytułów oceni międzynarodowe jury

Dziesięć tytułów będzie konkurować o Nagrodę Kulczyk Foundation. Polskie kino oceni międzynarodowe jury. Kto okaże się najlepszy, przekonamy się podczas finału 13.Mastercard OFF CAMERA. Wszystkie filmy konkursowe można oglądać na platformie player.pl.
fot.materiały prasowe

Polskie filmy walczą o 100 000 złotych

Sala samobójców. Hejter to kolejny owoc współpracy Jana Komasy z utalentowanym scenarzystą Mateuszem Pacewiczem. O ile nominowane do Oscara „Boże ciało” krytycy określali mianem opowieści o „złożoności dobra”, „Hejter” jest historią o „złożoności zła” - wstrząsającą, zapadającą w pamięć i niebezpiecznie prawdziwą.

Debiutująca w pełnym metrażu Renata Gabryjelska, posługując się formułą wielopoziomowego thrillera, snuje opowieść nie tylko o dynamice międzyludzkich relacji, ale też zastanawia się nad problemem pamięci i mechanizmami, jakie nami sterują. Bo w „Safe Inside” granica pomiędzy rzeczywistością a fikcją jest wyjątkowo cienka. Co z tego wynika?

“Bliscy” to drugi pełnometrażowy film Grzegorza Jaroszuka. Reżyser łączy skupiony wokół rodzinnego śledztwa wątek kryminalny, elementy kina drogi z ciepłym, bezpretensjonalnym poczuciem humoru. To subtelnie i z pomysłem poprowadzona wzruszająca opowieść o potrzebie odbudowy rodzinnych więzi, która niesie ze sobą niejedno zaskoczenie.      

„Zgniłe uszy” Piotra Dylewskiego to kino kameralne, acz intensywne, prowokujące, a przy tym bardzo szczere i bezpretensjonalne. Zarówno w samej intencji, jak i sposobie realizacji.   W swoim pełnometrażowym debiucie reżyser opowiada o młodym małżeństwie, które przechodzi pierwszy poważny kryzys. Dylewski zręcznie żongluje nastrojami, „trudne” momenty tonując humorem i interesującymi woltami, które nie raz zaskoczyć mogą widza.    

Jak przekonuje Kalina Alabrudzińska bohaterowie „Nic nie ginie” cierpią na jej ulubioną chorobę, jaką jest smutek. Każdy z nich ma problem, który najwyraźniej nie daje mu spokoju i nie pozwala normalnie funkcjonować. Remedium na bolączki bohaterów ma być udział w terapeutycznym turnusie pod troskliwym okiem starszego i bardziej doświadczonego mężczyzny. Debiutancki film Alabrudzińskiej jest kolejnym, po m.in. „Śpiewającym obrusiku” (2015) Mariusza Grzegorzka czy „Monumencie” (2018) Jagody Szelc, dyplomem aktorskim łódzkiej Szkoły Filmowej. Historia urzeka szczerością, prostotą i amplitudą płynących z niej emocji.

Konkurs Polskich Filmów Fabularnych oraz Konkurs Główny „Wytyczanie drogi” oraz są częściami projektu „Obraz świata / Świat w obrazach" realizowanego podczas 13. Międzynarodowego Festiwalu Kina Niezależnego Mastercard OFF CAMERA. Wszystkie festiwalowe filmy będzie można obejrzeć na platformie player.pl.

Więcej szczegółów można znaleźć na stronie: www.offcamera.pl.      

Polecamy

Więcej z kategorii

Najchętniej czytane