Polskie filmy walczą o Nagrodę Kulczyk Foundation. Dziesięć tytułów oceni międzynarodowe jury

Dziesięć tytułów będzie konkurować o Nagrodę Kulczyk Foundation. Polskie kino oceni międzynarodowe jury. Kto okaże się najlepszy, przekonamy się podczas finału 13.Mastercard OFF CAMERA. Wszystkie filmy konkursowe można oglądać na platformie player.pl.

Polskie filmy walczą o 100 000 złotych

„Sala samobójców. Hejter” to kolejny owoc współpracy Jana Komasy z utalentowanym scenarzystą Mateuszem Pacewiczem. O ile nominowane do Oscara „Boże ciało” krytycy określali mianem opowieści o „złożoności dobra”, „Hejter” jest historią o „złożoności zła” - wstrząsającą, zapadającą w pamięć i niebezpiecznie prawdziwą.

Debiutująca w pełnym metrażu Renata Gabryjelska, posługując się formułą wielopoziomowego thrillera, snuje opowieść nie tylko o dynamice międzyludzkich relacji, ale też zastanawia się nad problemem pamięci i mechanizmami, jakie nami sterują. Bo w „Safe Inside” granica pomiędzy rzeczywistością a fikcją jest wyjątkowo cienka. Co z tego wynika?

“Bliscy” to drugi pełnometrażowy film Grzegorza Jaroszuka. Reżyser łączy skupiony wokół rodzinnego śledztwa wątek kryminalny, elementy kina drogi z ciepłym, bezpretensjonalnym poczuciem humoru. To subtelnie i z pomysłem poprowadzona wzruszająca opowieść o potrzebie odbudowy rodzinnych więzi, która niesie ze sobą niejedno zaskoczenie.      

„Zgniłe uszy” Piotra Dylewskiego to kino kameralne, acz intensywne, prowokujące, a przy tym bardzo szczere i bezpretensjonalne. Zarówno w samej intencji, jak i sposobie realizacji.   W swoim pełnometrażowym debiucie reżyser opowiada o młodym małżeństwie, które przechodzi pierwszy poważny kryzys. Dylewski zręcznie żongluje nastrojami, „trudne” momenty tonując humorem i interesującymi woltami, które nie raz zaskoczyć mogą widza.    

Jak przekonuje Kalina Alabrudzińska bohaterowie „Nic nie ginie” cierpią na jej ulubioną chorobę, jaką jest smutek. Każdy z nich ma problem, który najwyraźniej nie daje mu spokoju i nie pozwala normalnie funkcjonować. Remedium na bolączki bohaterów ma być udział w terapeutycznym turnusie pod troskliwym okiem starszego i bardziej doświadczonego mężczyzny. Debiutancki film Alabrudzińskiej jest kolejnym, po m.in. „Śpiewającym obrusiku” (2015) Mariusza Grzegorzka czy „Monumencie” (2018) Jagody Szelc, dyplomem aktorskim łódzkiej Szkoły Filmowej. Historia urzeka szczerością, prostotą i amplitudą płynących z niej emocji.

Konkurs Polskich Filmów Fabularnych oraz Konkurs Główny „Wytyczanie drogi” oraz są częściami projektu „Obraz świata / Świat w obrazach" realizowanego podczas 13. Międzynarodowego Festiwalu Kina Niezależnego Mastercard OFF CAMERA. Wszystkie festiwalowe filmy będzie można obejrzeć na platformie player.pl.

Więcej szczegółów można znaleźć na stronie: www.offcamera.pl.      

Zobacz także